Monday, June 18, 2012

IWAN I


Hari2 ku seperti biasa setiap kali aku balik rumah.. balik dah klau tak buat apa-apa, mula la aku tengok tv, layan movie baru beli, main game.. selain makan, tidoq, mandi, 3 benda tu jaa yang aq buat.. kluaq rumah jarang2.. jadi aku tahu laa setiap kejadian yang terjadi dalam rumah ni dan banyak benda yang aku dah lalui..
                ‘Iwan, p sidai baju, keja tidoq jaa’, ‘Iwan, mai tlong umi masak’, ‘Iwan,kemas laa skit bilik tu dah mcm sarang bewak dah’..
Tu laa bebelan ke yang di selit disiplin oleh umi tiap2 hari.. haha, besa la kekadang panas gak telinga dok dengaq benda2 tu, tapi tu laa rutin harian aq..
Femly jarang sangat nk bekumpul skali dalam satu masa, hat (yang) besaq ada tpi hat kecik pulak xdak, hat kecik ada tpi hat besaq plak xdak..tu yang payah sikit tu.. hmm, nak bekumpul pn hari raya jaa, tu pun mesti kekadang sorang xdak..
Tu hal anak2.. si bapak pulak lain ceghita dy.. balik tu jarang2 jugak.. klau dok tengah hangat b’program tu mmg seminggu skali laa balek rumah.. tapi klau balek gak rumah dia akan sentiasa carik masa nak lang kan masa ngan anak2 dia.. klau ngn aku tu, ada laa satgi panggil aku,
                ‘Iwan, mai sat… picit (urut) kaki ayah sat, lenguh bejalan tadi’
Sudah masak aku dengan tugas aku dek tiap2 kali balek memang tu laa keja  aku.. sambil2 dok mengurut tu dia cakap la apa yang dia boleh sembang or tanya... tu laa time aku luangkan masa dengan insan yang bernama ‘ayah’.. hmm, aku harap besaq nanti aku boleh jadi anak nya yang berguna kt dia.. amin..
Hmm, ingat lagi kak eam selalu cakap kat ayah,
                ‘Ayah ni tu laa, kat luaq dok ceramah pong pang pong pang, tpi balek umah mengarut jaa gheja’
Haha, ayah memang camtu, bagi dia memang xmau kot tunjuk kat depan femly dia camna dia kat luaq.. anak2 dia jaa tau camna perangai dia.. kadang2 tu ada laa dia bagi tau info apa yang dia ada tpi x laa smpai bgi cramah cam kt luaq tuh.. just ckp2 camtu ja laa, tpi at least dia nk anak2 dia tau apa yang dia tgh kerjakan..

Hmmm, tu laa stakat ni.. Lost idea n memory.. haha.. tanx 4 read this..
Bye...
               

No comments:

Post a Comment