Friday, June 8, 2012

EXPECT A BRIGHT FUTURE??



Usaha di tangan kita, tapi takdirnya pada Allah….
Ramai yang selalu menangis kesedihan, kehairanan, dan macam2 lgi apabila hasil yang diterima tak setimpal dengan usaha yang dilakukan.. then, ramai laa yang tension bab nih.. biar laa dalm kes apa pun..  sering terjadi di sekeliling kita, tambahan kita pun kadang2 jadi camtu jugak..

KES EXAM
Study gila **** punya, tapi mai kat result jdi hampeh plak.. kesian kesian kesian.. pastu mai laa tensen tuh.. student jdi fed up smpai malas nk study, focus dah jdi x tentu hala.. makin lama makin teruk dia pnya attitude.. hmm, mindset jdi lost habeh.. haduih..

KES CARI KERJA AFTER GRADUATE
Yang pun kesian jugak.. perabeh duit bwat degree,diploma,ijazah,master and macam2 lgi.. habeh blajaq, mai tawaran kerja dok awal2 dok tolak sbab dok harap kerja yang gaji lumayan.. last2 dok tggu sgt, dah pulak tamat tawaran.. hmm, tu takpa lagi dpt tawaran, ni ada jgak yang x dpt twaran lgsung.. kesian kesian kesian.. maka jadi laa penganggur bergraduate..

KES COUPLE
I janji setia smpai akhir hayat.. I syg sgt kt u.. I xkan tiggal kan u.. last2 hampeh, syg ke mana, janji ke mana.. kes ni bnyak laa kt bdk2 remaja.. gadoh sket, tggal.. bwat salah sket, tggal.. awl2 tu jnji mcm2 laa.. tiap2 hari x penah brenti memesej.. abeh kredit un x kesah, xpe sbb syg.. pstu bla gadoh sket.. lupa abeh, jnji2.. maki hamun x kira dah.. kesian kesian kesian..

Hadirin pembaca sekalian, sedar laa.. waktu skrang bhagia, bersenang lenang bersandiwara.. tapi mungkin tidak hari esok.. mungkin hari esok ditemani dengan tangisan, kekecewaan, dan penyesalan.. hmm, namun jangan lah di salah kan takdir.. segala yang itu ada jalan penyelesaian nya.. 

Tetap kan balik mindset yang baru yang lebih kuat.. Mula kan azam yang lebih kepada memajukan diri.. Hilang kan rasa ragu yang ada dalam diri bahawa apa yang terjadi ada hikmah nya.. Minta maaf kepada pihak yang berkenaan jika ada buat salah biar lepas dari tggjawab kita.. Lastly, MULA KAN HIDUP BARU YANG LEBIH BAIK..


Written by ;
Muhd Ikhwan Solehin
At 2.40 am, 8/6/2012
****kesian kesian kesian*****

No comments:

Post a Comment